Bosplantactie door Plan Boommarter op 12 februari

19/01/2023

Op zondag 12 februari organiseert Plan Boommarter een nieuwe bosplantactie. Plaats van afspraak is dit keer een weide aan de Perregatstraat-Zuiderstraat in Lembeek. Jong en oud is welkom tijdens een dag vol randanimatie, want vele handen maken licht werk!

Plan Boommarter

Op zondag 12 februari organiseert Plan Boommarter opnieuw een grootse bosplantactie. Plan Boommarter is een samenwerkingsverband tussen verschillende partners die samen meer natuur en bos willen realiseren. Ook de stad Halle is een partner in dit samenwerkingsverband. De locatie is dit keer een paardenweide die Natuur en Bos in 2020 kon aankopen. Dit stuk groen langs de Zenne maakt deel uit van de prachtige natuur tussen de gewestgrens en het sas van Lembeek.

Duizenden nieuwe bomen

Vele helpende handen zijn nodig om op deze plek enkele duizenden nieuwe boompjes te planten. En naar goede gewoonte wordt ook deze boomplantactie een groots feest. Schrijf je in via www.planboommarter.be en kom langs op zondag 12 februari. Je kan genieten van optredens, je uitleven tijdens de Highlandgames, genieten van een prachtige natuurwandeling en … vooral mee bomen planten. Aangepaste kledij en schoenen zijn een aanrader!

Praktisch

Op www.planboommarter.be kan je doorklikken naar  ‘Bosplantactie Perregat Lembeek’ voor alle info én de link naar de ticketpagina van CC ’t Vondel.

• 11u tot 16u: Bos aanplanten (kies je tijdslot 11u, 12u, 13u, 14u of 15u en schrijf gratis in)
  • 11u tot 13u: Highlandgames (vooraf inschrijven, 20 euro per persoon)

Het toernooi bestaat uit verschillende krachtmetingen: jutezak werpen, voorhamerslingeren, touwtrekken, boomstam werpen, kogelstoten, zagen, een bielzenrace en kopspijkersspel. De teams worden ter plaatse gevormd.

• 12u tot 14u: Lunch (vooraf inschrijven, 10 euro)

Met soep, 2 broodjes en mattentaart als dessert.

• 14u30: Begeleide wandeling (gratis, vooraf inschrijven)

Locatie: Perregatstraat-Zuiderstraat in Lembeek

Meer info voor de pers

Bram Vandenbroecke

Telefoon

Mobiel

Functie(s)

• 1ste schepen (mobiliteit, openbaar groen, dierenwelzijn, milieu, archief, streekmuseum, toerisme en erfgoed)
  • Gemeenteraadslid Groen
Meer info en contact

Gerelateerd nieuws

ThéresiabosThéresiabos

Openbaar onderzoek naar toegankelijkheid Thérèsiabos

Langs het Zennepad, het wandelpad tussen het station van Buizingen en de Porseleinstraat, kom je terecht in een uniek stukje speelparadijs aan de Z

Intradura afvalophalingIntradura afvalophaling

Intradura: wat is nieuw in 2023?

Vanaf 1 januari 2023 voert afvalverwerkingsbedrijf Intradura enkele wijzigingen door in onze stad.

Fiberklaar logoFiberklaar logo

Stad Halle blijft werken Fiberklaar op de voet volgen

09/12/2022

Sinds midden november kon Fiberklaar de werken hervatten met aanvullende controles, nauw toezicht en wekelijks overleg.